dhbd

Hur norrländsk är jag?
Jag har kört:
[x] Snöskoter
[x] Traktor
[x] Bil
[ ] Lastbil
[x] Fyrhjuling

Jag har ätit:
[x] Souvas
[x] Västerbottenost
[ ] Surströmming (kommer ALDRIG hända)
[x] Pitepalt
[ ] Tjälknöl (vad fan är tjälknöl?!)

Jag kan åka:
[x] Skidor (kan och kan, jag tar mig väl ner)
[x] Längdskidor
[x] Skridskor
[ ] Snowboard

Jag har upplevt:
[x] Snöstorm
[x] Minus 30 grader
[ ] Lämmeltåg
[x] Midnattssol
[x] Norrsken
[x] 2 m snö

Jag har:
[x] Druckit mig full på hembränt
[x] Varit nära att förfrysa mig
[ ] Sovit utomhus på vintern
[ ] Badat i isvak (skönt som fan faktiskt)
[x] Plockat hjortron
[x] Träffat på ren i det vilda
[x] Träffat på älg i det vilda
[ ] Träffat på björn i det vilda
[x] Spenderat tid i fjällen då det inte varit lov
[x] Sett Dunderklumpen
[x] Snusat
[x] Jagat vilt (mina kusiner från stockholm och jag sköt fåglar med soft airgun gevär (A))

Jag:
[x] Bor i Norrbotten
[  ] Är fåordig
[x] Pratar Norrländsk dialekt
[x] Kommer ifrån en Norrländsk släkt
[ ] Pratar samiska eller tornedalsfinska
[x] Jag känner/är en same

Tror jag är rätt norrländsk iaf ; )

 


Kommentarer
Postat av: Caroline

Nog är du norrlänsk alltid ; )

2009-03-04 @ 10:31:58
URL: http://carolinefant.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0